torsdag 18 februari 2010

Tjupp!

Slurp, sa det, och så var en hel vecka uppäten. Det finns ett litet monster i mitt liv som äter tid. Man kommer inte undan. Idag är det torsdag, men det känns som en fredag, eller måndag, eller söndag(även fast jag är på jobbet). Det känns hursomhelst inte som en torsdag. Men det är det.
Det är torsdag, och imorgon fredag, så sticker jag iväg till Wien med mina arbetskamrater. Vi ska träffa kollegor från andra länder, åka skidor i Schladming skiregion och bo på hotell uppe på alpen! Jag ser fram emot det, men klockan tickar, och jag har bara någon timme på mig ikväll innan dansen, att packa ihop en resväska med skidkläder, hälsa på på kontoret i Wien-kläder, middagskläder, pengar, pass och KAMERA.
Sen ska jag gå och dansa, komma hem och SOVA och hoppas att jag vaknar i tid så jag inte missar planet som går klockan 07,05 från Arlanda.
Det som ska bli mest häftigt för mig är nästan att åka till Österrike för första gången, och se landet som min morfar växte upp i. Jag funderar på att fråga vart han bodde, så kanske jag kan gå å kika på det kvarteret också.. :)
Nej nu måste jag fortsätta jobba med allt som ska vara klart innan helgen. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar