tisdag 9 februari 2010

Frukost utomhus

Nja, inte idag. Men jag längtar.

Jag la solrosfrön på filen, men de solrosfröna verkar vara den enda sol jag får se idag. Himlen är grå. Och resten av världen vit. Iallafall världen här där jag är. Stockholm, du vackra stad...

Jag trodde att jag var ensam hemma och blev nästan förskräckt när någon snubblade ner för trappan till köket. Jag vet inte om hon hade försovit sig, men hon mumlade iallafall någonting om att hon ångrade att hon gått och lagt sig så sent igår..Hon tog mina skor också. Så nu är jag fast här. Jag och städningen som är kvar. Det är en hel del. Skulle egentligen vilja ha nya möbler, men tänker flytt snart. Snart. Snart. Snart. Snart. Snart. Snart. Snart är det sommar. Det går med stormsteg. Jag längtar tills man springer runt barfota i gräset med shorts o linne. Tills man går och badar efter jobbet. Tar en cykeltur till vattnet och köper glass. Världen är så mycket mer levande på sommaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar