onsdag 10 februari 2010

Jobbonsdag

YES!

Idag är jag såpass pigg och frisk så att jag kan jobba. Brandlarmsbranschen har saknat mig.
Jag har dock hunnit med mycket nu under mina sjukdagar, även om jag tagit det väldigt lugnt.
I förrgår fick jag i present av Franco m. familj att gå och se en stödkonsert för Haiti tillsammans med Tessan. Den är visserligen på en torsdag, så jag kommer att missa dancehall lektionen, men en gång får gå an. Sen så har jag städat mitt rum. Denhär gången har jag verkligen gjort det. Möbleringen är bättre än någonsin, och nu har jag placerat ut mina växter på ett mycket bättre sätt, och ska försöka få dem att börja leva igen. De är väl inte helt döda, men mycket illa behandlade. Jag kan inte ens komma ihåg när jag sist vattnade alla? Igår har jag dammat av dem, vattnat, och använt en blomspruta för att pigga upp bladen.
Målet är att ha kvar mitt rum i dethär skicket nu, och lägga tillbaka saker där jag tog dem-kläder i garderoben-skräp i papperskorgen ( ja, så illa har det varit ibland)-packa upp väskor samma dag som jag kommer från någon resa, konsert eller whatever.
Igårkväll började jag känna mig bättre, var dock fortfarande hes, men gick ändå för att öva teatern med gruppen. Vi behöver lära oss texten utantill, så att vi blir friare att jobba med Ingrid. Så till nästa gång (som blir om två veckor) ska vi öva på de tre sista scenerna. Vi tänkte träffas och öva på texten vi tre om en vecka, så att vi kommer någonstans. Snart dags för uppspel. Och idag blir det årsmöte med Lucem II. Fika har utlovats. :)
Det känns bra att sitta här på kontoret igen, och att solen lyser genom den fallande snön. Men jag blir något irriterad av markisen som fälls upp vid en viss vindstyrka, eftersom vinden skiftar ganska mycket upp och ner just här, och eftersom markisen gnäller som en sur politiker varje gång den åker upp och ner.

Men känslan är hopp om livet och jobbonsdagen är solig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar