onsdag 3 februari 2010

På jobbet, men redan i kläd-skafferiet i Bredäng

Det är onsdag den tredje februari. Jag har avklarat en hel vecka som 21-år gammal dam, och utanför fönstret i Slagsta strand snöar det snöbollar. Uppåt och nedåt och jag-vet-inte-vad. Det känns som att det är snö överallt.

Men efter jobbet ska jag träffa Alva och leta kläder som vi kan använda till vårt lilla projekt som vi håller på för fullt nu och jobbar med. Med "för fullt" så menar jag att vi faktiskt sågs så sent som för en o en halv vecka sen och antecknade en hel del om ca två tredjedelar av showen. Vi funderade också på vad vi ska kalla vårt mästerverk. Och vi båda tyckte att "Showen." var ett hyggligt alternativ. Jag ska inte avslöja för mycket, men det blir jag, Alva och denna - Sara, som kommer att framföra något vi skapat själva, utifrån musikallåtar genom hundra år.
Idag hoppas jag också kunna prata om ett datum för "Showen."
Och jag tänker sedermera framföra en tanke om att vi borde försöka visa upp denna då vår kära vän Inez http://yekado.blogg.se befinner sig här i Stockholm!

Jag känner att jag börjar bli gammal och tråkig, och mitt vackra poetiska språk har till synes övergivit mig. Måhända varar avsaknaden av poesi inte för evigt. Måhända är det bara en svacka av alltför simpelt tänkande. Den som väntar och ser, lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar