fredag 5 mars 2010

Min egen vecka dag 6

Så-ensam på jobbet såklart. Sitter här med min omplåstrade tumme (försökte hinna med en tidigare buss i onsdags -och lyckades - men med blåmärke på knät och tre köttsår i stackars högertummen... Jag tycker att busschaufförer borde ha plåster i bussen, eftersom det är så lätt att ramla när man stressar sig... så sent som igår så såg jag migsjälv i en snubbe som sprang till tunnelbanan och ramlade precis utanför dörrarna på sidan och tog emot sig med, en senare uppskrapad, hand. Jag tänkte fråga honom hur det gick , men han vände åt andra hållet när han klev på tåget. Folk tittar på honom. Ingen säger ett ljud. Välkommen till Sverige.)




Ett annat exempel på varför man inte ska stressa fick jag igår när jag fick bråttom till dansen. : "Det är ju vecka nio nu, och sportlov för många skolor. Jag undrar om dansen kan vara inställd?" tänkte jag. "Jag borde kolla det på internet", tänkte jag. Sen fick jag bråttom-sprang och klädde på mig, stängde av datorn, fyllde en vattenflaska och (nästan) sprang iväg. Jag missade tåget, stog i Mälarhöjden och väntade i 15 min. Tåget kom, var i odenplan tio i, skyndade mig lite till. Kom flämtandes fram till en lapp på dörren där det står "Stängt för sportlov v. 9"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar