torsdag 3 juni 2010

Microwave communication

Jag säger åt micron att hålla tyst och micron lyder. Den vet vem som är boss när jag är ensam på kontoret...

Jag går och kollar på mobiltelefoner, och min mobil stänger av sigsjälv, vägrar skicka sms, och låter inte laddaren göra sitt jobb. Det är inget fel på min mobil direkt, det är bara pytteytte värdldsliga saker som stör mig. Men så i förrgår så gick jag för att titta om jag kunde hitta någon ny mobil, och tror ni inte att den beter sig konstigt hela kvällen, precis som att den känner sig obetydlig...

Även min mp3 spelare verkar kommunicera med min hjärna på nåt skumt sätt. Det kan till exempel vara att jag går och tänker på...säg Portugal, och den (trots att den är på shuffle) börjar spela upp portugisika kursen jag har inlagd där, varvat med Kizomba. Varannan låt typ. Jag skojar inte.
Har jag en dålig dag så spelar den upp massa Smashing Pumpkins och Foo fighters, som jag bara har där för att Erik hade dem där när jag fick mp3n, och som jag egentligen inte alls gillar. Är jag full av sommarkänslor spelar den låten "Summertime" med Beyoncé och PDiddy. Om jag har något problem eller fråga som jag går och grubblar över så spelar den givetvis upp en budskapslåt, med svaret på gåtan...

Tre virtuella små vänner. Eller något i den stilen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar