torsdag 10 juni 2010

Bestulen

Jag ville skriva nåt om att mina systrar jämt tar saker från mig.
De tänker typ "Vad ska jag ha på mig idag?" Och sen går de och kollar vad de vill ha, och TAR det. Helt utan att fråga. VARFÖR?? Igår hittade jag mina shorts på handfatet. Eller..det tog en liten stund innan jag fattade att det var mina, eftersom de är SPROJLANS nya och jag aldrig har använt dem. Så idag när jag hörde att Jessica hade vaknat gick jag ut i korridoren...

"Jessica, varför har du tagit mina shorts?"
Och hon påstår:
"Meh, jag har ju inte ANVÄNT dom!"
SO WHAT?
Hon tänkte använda dem. Och även om hon inte använde dem så tog hon dem från min garderob, bar ner dem till badrummet och lämnade dem på handfatet. Mitt bland tandkrämsfläckar och hårstrån.

Sådär lät det också när jag av en händelse såg att hon hade min BH på sig. "öh! Varför har du min BH på dig?"
"Men jag skulle bara prova den...."
Men du har den ju på dig.......

Snart flyttar jag, och då ska ingen Jäkel gå och rota bland mina grejer. Risken är ju mycket mindre iallafall när det faktiskt är en MAN som kommer att bo i andra halvan av lägenheten. Tack och lov för det!

Här är det bara att välja och vraka om man behöver låna något! Bilden är från Venedig i Italien 2010-05-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar