onsdag 16 februari 2011

Mitt jobb

Jag har ofta lust att blogga. Men det är (mycket) sällan jag har tillräckligt med inspiration för att få ihop ett helt, fullvärdigt, inlägg. Eller ens en mening som känns vettig för den delen. Ofta när jag börjar skriva ser det som kommer fram ut ungefär såhär öööööhhh, huuummm...pff...jaha...eeee... (Läses med inlevelse).

Kanske beror det på att jag oftast sitter på jobbet när jag får den där blogg-lusten. Just nu sitter jag och översätter ett produktblad. Eller inte precis just nu men för ungefär två minuter sen.

Företaget jag jobbar på säljer brandlarm. Vi har olika partnerfirmor som köper brandlarmcentraler och detektorer av oss, och sedan installerar det åt sina kunder. Vi är bara tre personer som jobbar här i Sverige, och det kan därför bli rätt så ensamt på kontoret. Speciellt om någon är borta. Jag har t.o.m suttit själv här rätt mycket, och sådana dagar är oftast inte de roligaste. Ibland har jag mycket att göra och ibland nästan ingenting. Hur roligt och utvecklande mitt jobb känns beror oftast på hur mycket jag har att göra.

Dagar då jag har ingenting alls att göra: Tråkigt
Dagar med mycket att göra: Roligare.

Jag fakturerar, sköter orderhantering, packar och skickar, bokför och stämmer av bankkontot. BLAND ANNAT. Jag har en massa olika uppgifter, och det är en fördel med det här jobbet.

Men. Det här är inte min framtid, och processen att hitta rätt väg i karriären är ständigt igång. Men ioch med att jag har en fast anställning här, och dessutom goda chanser att utvecklas, och få nya uppgifter under dethär året, så har jag bestämt mig för att vara kvar här året ut. Så till hösten vill jag ha min plan för våren färdig-och då vill jag helst göra något helt annat än vad jag gör nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar