torsdag 17 februari 2011

Jag och Bossa nova

Det gäller att börja i tid och ladda inför nästan två månader i Brasilien! Så nu har jag skruvat upp volymen på datorn, och sitter och diggar bossa nova medan jag skriver ut fakturor. Join me!

Jag hade tänkt berätta lite om musiken men jag vet för lite, så när jag ändå sitter och läser själv på wikipedia, kan jag lika bra bara länka sidan här-bossa nova, wikipedia

Jag ser iallafall framför mig ett stort blått hav, strålande sol och lugna harmoniska människor som strosar runt hand i hand på de sandiga vägarna och plockar avocado (kan även bytas ut mot någon annan lämplig frukt) med dessa rytmer omkring sig Ahhh, livet! Jag associerar å andra sidan musiken med en tid i mitt förra jobb, då jag jobbade på en butik där det var världens press på oss inhyrda, och man lyssnade ofrivilligt på denhär musiken (dock svenska versioner som gör mig helt deppig) under tiden man packade upp 7891797 matkartonger i timmen och blev skälld på av sura överklassdamer för att man var ivägen och oförstående och opersonliga arbetsledare. Så, jag antar att man kan säga att jag är lite kluven i min relation till bossa nova. Det har verkligen satt sina spår, eftersom musiken var så motsägelsefull gentemot situationen. Jag har därför undvikit bossanova så mycket jag kan samtidigt som jag varit lockad att lyssna. Men jag känner att med den stundande resan in i djungeln på andra sidan Atlanten så är jag redo att ge en andra chans åt den bakåtlutade, coola rytmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar