torsdag 27 maj 2010

Perspektiv

Det finns människor vars välpolerade, välmanikyrerade ringfingrar är värda miljontals kronor.
Det finns människor som varken har ringfingrar eller händer.
Det finns människor vars ringfinger håller dem fast i förhållanden de inte valt själva, förhållanden som förgör inifrån.
Det finns människor som klär av sitt vänstra ringfinger när de ska gå ut och festa för att inte verkligheten ska synas, för att alltid vara öppna för förslag. För att gräset alltid är grönare på andra sidan. "Gräset är alltid grönare på andra sidan" - Andra sidan vad?
Det finns platser på jorden där gräset aldrig är grönt.
Det finns platser på jorden där inte ens gräs kan växa.
Det finns platser på jorden där gräs är människornas flykt från verkligheten, gräs i brist på annat. Hopp. Mat. Liv.
Och här sitter jag med ett jack i mitt ringfinger. Jag klagar inte längre. Ett jack i ringfingret får mig att känna att jag lever varje SWZX. Det är så värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar