onsdag 29 februari 2012

Min onsdag

Idag har jag varit ensam på kontoret; självklart kommer då just idag en stor leverans av skåp, som inte går in i källaren, så jag måste plocka isär allt och lyfta in skåpen ett efter ett...efter en och en halvtimme har jag fått paper cuts från kartongerna på handlederna och flisor i fingrarna OCH i mina nya byxor. Kommer upp till kontoret o får lyssna till den ljuva musiken som kommer av att man kör en pallvagn över fyra meter bubbelplast. Därefter plockar jag upp en pärm som glider i min trötta hand så jag klämmer nageln i pärmen. Tvättar händerna i varmt skönt vatten, sätter mig vid skrivbordet, ska ta lite handkräm på mina lagerarbetar-händer, men krämen hamnar inte bara där utan i små klickar över hela mitt kontor OCH mina nya byxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar